File:Monumento a los mártires del 9 de enero de 1964.-..jpg

Original file(4,000 × 6,000 pixels, file size: 1.61 MB, MIME type: image/jpeg)

Captions

Captions

Add a one-line explanation of what this file represents

Summary edit

Description
Español: “El monumento consta de una entrada con columnas que representan al istmo panameño flanqueado a ambos lados por piletas reflectivas que aluden a los dos océanos. En la parte central del monumento, se halla la base restaurada del asta original de la bandera, sitio exacto del inicio de la confrontación del 9 de enero de 1964. Esta base está rodeada por 21 columnas con placas que llevan los nombres de cada uno de los 21 mártires de la gesta patriótica, con el objetivo simbólico de custodiar la base. Los nombres de los caídos, grabados en el tercio inferior de las placas de granito, simbolizan “La vida truncada”; mientras que “el tragaluz sobre la base permite que la claridad del sol y la luz de las estrellas bañen con la verdad y la paz la memoria de los mártires. Para honrar especialmente la figura de Ascanio Arosemena, se ha colocado una columna ligeramente desplazada hacia el centro y de cara al cerro Ancón. El conjunto incluye también una plaza de la bandera que, al estar ubicada en un lugar diferente al original, “simboliza un nuevo comienzo para la Nación”. Mediante Ley 33 de 2006 se declaró monumento histórico nacional a los monumentos a los mártires del 9 de enero de 1964, ubicados en la avenida de los Mártires.
This is a picture of the panamanian cultural heritage monument with the ID
08-033-CMHN
Date Taken on 28 September 2013, 13:35:12
Source Own work
Author Joseph vasquez alen

Licensing edit

I, the copyright holder of this work, hereby publish it under the following license:
w:en:Creative Commons
attribution share alike
This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.
You are free:
  • to share – to copy, distribute and transmit the work
  • to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
  • attribution – You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • share alike – If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same or compatible license as the original.


File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current23:10, 30 September 2013Thumbnail for version as of 23:10, 30 September 20134,000 × 6,000 (1.61 MB)Joseph vasquez alen (talk | contribs)User created page with UploadWizard

There are no pages that use this file.

Metadata