File:S00 206 Rgs (breitspurig).jpg

Original file(3,984 × 2,656 pixels, file size: 2.86 MB, MIME type: image/jpeg)

Captions

Captions

Add a one-line explanation of what this file represents

Summary

edit
Description
Deutsch: Im Anschluss des Logistikunternehmens Algeposa intermodal, die Flachwagen laufen auf Breitspurdrehgestellen. Die Drehgestelle sind zwar von der französischen Bauart Y25 abgeleitet, doch im iberischen Breitspurnetz werden in der Regel Drehgestellrahmen mit einem etwas größeren Achsstand von 2000 mm genutzt. Die Pufferteller sind als Ausgleich für den in der Vergangenheit größeren iberischen Pufferabstand von 1950 mm breiter als im Regelspurnetz üblich, doch schränkt das die Übergangsmöglichkeit nicht ein.
Date
Source Own work
Author Falk2

Licensing

edit
w:en:Creative Commons
attribution share alike
This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
You are free:
  • to share – to copy, distribute and transmit the work
  • to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
  • attribution – You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • share alike – If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same or compatible license as the original.

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current12:39, 19 March 2024Thumbnail for version as of 12:39, 19 March 20243,984 × 2,656 (2.86 MB)Falk2 (talk | contribs){{Information |Beschreibung=Im Anschluss des Logistikunternehmens Algeposa intermodal, die Flachwagen laufen auf Breitspurdrehgestellen. Die Drehgestelle sind zwar von der französischen Bauart Y25 abgeleitet, doch im iberischen Breitspurnetz werden in der Regel Drehgestellrahmen mit einem etwas größeren Achsstand von 2000 mm genutzt. Die Pufferteller sind als Ausgleich für den in der Vergangenheit größeren iberischen Pufferabstand von 1950 mm breiter als im Regelspurnetz üblich, doch schränkt d…

There are no pages that use this file.

Metadata