Category:Feldbergturm (1955)

Deutsch: Der Feldbergturm auf dem Seebuck wurde 1955 als Sendeturm für den Südwestfunk gebaut und trug über dem 42 m hohen Schaft ursprünglich eine Antenne, die ihn auf eine Gesamthöhe von 75 m brachte. Nachdem 2003 der neue Sender Feldberg am Hauptgipfel des Feldbergs in Betrieb ging, ist der denkmalgeschützte alte Turm nur noch Aussichtsturm und Museum, nun ohne Antenne.
Object location47° 51′ 52.02″ N, 8° 01′ 19.884″ E Kartographer map based on OpenStreetMap.View all coordinates using: OpenStreetMapinfo
Feldbergturm (de); Feldberg Tower (en) Aussichtsturm auf dem Seebuck im Schwarzwald (de); observation tower on Seebuck mountain in the Black Forest (en) Feldbergturm (en)
Feldberg Tower 
observation tower on Seebuck mountain in the Black Forest
Feldberg alter Turm.jpg
Upload media
Instance ofobservation tower
Named after
Made from material
Location Feldberg, Breisgau-Hochschwarzwald, Freiburg Government Region, Baden-Württemberg, Germany
Located in/on physical featureSeebuck
Height
  • 45 m
47° 51′ 52.092″ N, 8° 01′ 19.812″ E
Authority control
Edit infobox data on Wikidata

Subcategories

This category has only the following subcategory.

Media in category "Feldbergturm (1955)"

The following 26 files are in this category, out of 26 total.