User talk:Muns

Return to "Muns" page.

Nutzung deines Bildes: Kiel_Landtag_Plenarsaal.JPGEdit

Hallo, im Zuge des "Wahlkampfauftaktes 2009 der CDU", stattfindend in Düsseldorf, würde ich gerne das oben genannte Bild nutzen dürfen. Verwendet werden würde es innerhalb einer Bildcollage (bestehend aus mehreren Bilder), welche während des Wahlkampfauftaktes zu einem bestimmten Zeitpunkt auf eine breite Leinwand (5547px x 1050px) projiziert wird. Schwierig wird jedoch die Angabe Ihres Namens, wie Sie es richtigerweise bei wikimedia fordern, da es sich wie erwähnt um eine Bildcollage handelt.

Daher nun meine Bitte: Darf ich das Bild in diesem Zusammenhang auch ohne die Angabe Ihres Namens verwenden? Gerne sende ich Ihnen nach Fertigstellung der Collage ein Belegexemplar zu! Freue mich über ein Feedback per email! (email@gaagoo.de)

LG Isypisy

Wiki Loves Monuments 2011 has finishedEdit

Logo Wiki Loves Monuments 2011 català | dansk | Deutsch | English | Esperanto | español | eesti | français | galego | magyar | Lëtzebuergesch | Nederlands | norsk nynorsk | norsk bokmål | polski | português | română | русский | svenska | +/−

Dear Muns,

Thank you for contributing to Wiki Loves Monuments and sharing your pictures with the whole world. You are very welcome to keep uploading images, even though you can't win prizes any longer. To get started on editing relevant Wikipedia articles, click here for more information and help.
You can find all uploaded pictures in our central media collection Wikimedia Commons. Many photos are already used in Wikipedia. The contest was very successful with more than 165,000 images submitted throughout Europe. To make future contests even more successful, we would like to invite you to share your experiences with us in this survey.

Kind regards,
the Wiki Loves Monuments team

Map of participating countries of Wiki Loves Monuments 2011
Message delivered by Lucia Bot in 00:03, 18 October 2011 (UTC)

Komplimente und 2 AnregungenEdit

Grosse Komplimente für die Karte Dornacher Hügel und Goetheanum!! Ich arbeite derzeit etwas mit am Artikel Goetheanum (deutsche Version)- Und erlaube mir Folgende zwei Anregungen.

Nr 10 ist aus meiner Sicht nicht ganz Richtig beschriftet. Derzeit heisst es dort: Rudolf Steiner Halde mit Haus Brodbeck und Eurythmeum.

Haus Brodbeck war die Name des Hauses bis in den 20 er Jahren. Sieitdem heisst es Rudolf Steiner Halde. Ein Anbau aus den 1920 er hiess damals Eurythmeum, dies ist aber nie eingebürgert im Sprachgebrauch. Im täglichen hat man allenfalls der grössere Saal mit Rudolf Steiner Halde I bezeichnet, den kleineren späteren Anbau (Rechts) mit Rudolf Steiner Halde II.

Ich habe mich erlaubt den Bildunterschrift im Artikel Goetheanum bereits etwas zu ändern. Für die Karte würde ich vorgschlagen entweder

10 Rudolf Steiner Halde oder 10 Rudolf Steiner Halde (Ursprünglicher Name Haus Brodbeck) Erste Einfachere Variante wäre dabei mein Favorit.

Das Andere betrifft der Titel des Ganzen. Ich würde schlichtweg sagen "Goetheanum und Umgebung" wäre der treffendere Bezeichnung. Der Dornacher Hügel ist nicht speziell erkennbar - gerade auch weil keine Höhenlinien drauf sind - und dafür müsste ein grösserer Ausschnitt dargestellt sein.

Bildüberschrift und Beschriftung Haus 10 wurden angepasst. Bitte gebt Bescheid, falls es so nicht passt. Länger geht's aber nicht, sonst lasse ich lieber "Haus Brodbeck" in Klammern ganz weg. --muns (talk) 23:03, 5 January 2012 (UTC)

Beides nur Anregungungen wie ich meine dass eine bereits sehr gute Karte eine Exzellente Karte werden könnte. --RBinSE (talk) 20:31, 25 December 2011 (UTC)

Danke für das nette Lob und die inhaltlichen Hinweise. Ich werde das in den kommenden Tagen korrigieren, wenn ich etwas mehr Zeit und Muße habe. Für die Höhenlinien habe ich leider keine vernünftige Datengrundlage gefunden. Insofern müssen wir darauf verzichten. --muns (talk) 08:39, 26 December 2011 (UTC)
Nunmehr heisst der Bildunterschrift beim Artikel Haus Rudolf Steiner Halde (ehemals Haus Brodbeck) - eine Änderung von Alabaster und ich meine Verbeserung

Entsprechend könnte es in der Karte auch so heissen.--RBinSE (talk) 22:37, 29 December 2011 (UTC)

Karte 2. Bundesliga (Karte_Meister-Bundesliga-2.png)Edit

Hi! Da fehlt das N hinter der Jahreszahl bei St. Pauli.--A123542 (talk) 16:52, 27 December 2011 (UTC)

Na sowas - du hast Recht! Ich werde es demnächst korrigieren. --muns (talk) 22:08, 27 December 2011 (UTC)
Ist aktualisiert. --muns (talk) 23:03, 5 January 2012 (UTC)

File:Karte-FDGB-Pokalsieger-Fussball.png enthält FehlerEdit

Hi Muns,

mir ist aufgefallen, dass die von dir erstellte Karte zwei Fehler enthält:

  • der SC Lok Leipzig ist nicht der Vorgänger des 1. FC Lok Leipzig, sondern von der BSG Chemie, daher ist dieser Pokalsieg der BSG Chemie zuzurechnen
  • das betreffende Jahr ist falsch wiedergegeben - statt 1957 steht dort 1975#

Es wäre super, wenn du das korrigieren könntest. Vielen Dank!--MfG Der Sepp (talk) 15:11, 29 May 2012 (UTC)

Hallo Sepp, danke für den Hinweis. Die Jahreszahl ist ganz sicher falsch, aber was den SC/FC Lok Leipzig und die BSG Chemie angeht, hätte ich doch gerne mehr Belege: Auf :de.1. FC Lokomotive Leipzig lese ich folgendes: SC Lok + SC Rotation => SC Leipzig (1963). Außerdem: Ausgliederung Fußballler (SC Leipzig) => 1. FC Lok (1965). Daraus folgere ich: SC Lok -> ... -> FC Lok. Wo liegt der Fehler?
Den Wirrwar gibt's aber auch im Hockey, mit mehreren Umbenennungen, u.a. auch in Leipzig. Ich warte auf :de.Diskussion:DDR-Hockeymeister immer noch auf Input und Klärung der Frage, welcher Verein wann wie hieß. --muns (talk) 22:26, 30 May 2012 (UTC)
Okay, ganz grob werden von den beiden Vereinen Chemie und Lok immer die folgenden Traditionslinien angegeben:
VfB Leipzig -> SG Probstheida -> BSG Erich Zeigner -> BSG Einheit Ost -> SC Rotation Leipzig -> SC Leipzig -> 1. FC Lokomotive Leipzig
Britannia Leipzig -> ... -> SG Leutzsch -> ZSG Industrie Leipzig -> BSG Chemie Leipzig -> SC Lokomotive Leipzig -> BSG Chemie Leipzig
Das ist aber nur bedingt korrekt, denn 1954 und 1963 wurden die beiden Mannschaft jeweils zusammengeschmissen und auf neue Vereine verteilt.
Das ganze wird hier und hier ganz gut erklärt.
Wie gesagt - für die grobe Einteilung und um es nicht zu kompliziert zu machen, ist die oben genannte Traditionslinie üblich.--MfG Der Sepp (talk) 06:49, 31 May 2012 (UTC)
OK, das hilft schon mal weiter. Kannst du mal schauen, dass die beiden Vereinsartikel sauber umformuliert werden, so dass die Missverständnisse, denen ich erlegen bin, ausgeräumt werden? Zweitens hätte ich die Bitte, dass du mal eine solch schöne Grafik für die Leipziger Vereine bastelst, wie du es auch schon für Union Berlin gemacht hast. Drittens stellt sich mir aber die Frage, ob ich in der o.g. Grafik nicht besser den SC Lok Leipzig ganz separat als dritten Eintrag führen sollte? Aus der verlinkten Diskussion geht ja auch hervor, dass es eigentlich keine direkten Nachfolgevereine gibt, sonden wild gemischt und neu geformt wurde. --muns (talk) 12:00, 31 May 2012 (UTC)
An den FC Sachsen- (BSG Chemie-) Artikel mach ich mich in den nächsten Tagen ran. Hier ist die Quellenlage etwas besser, z.B. durch dieses Webseite. Da kann ich dann auch so eine grafische Übersicht erstellen. Mal sehen, was ich über den 1. FC Lok finde.
Auf der Homepage habe ich auch gelesen, dass der SC Lok 1954 wohl doch direkter Nachfolger der BSG Chemie war und deren erste Mannschaft und Ligazugehörigkeit übernahm. Die Spielstätte in Leutzsch wurde aber verlassen. Daher gründete sich dort parallel die BSG Chemie Leipzig-West (ab 1956 dann ohne "West") und spielte weiter im alten Stadion. 1963 durfte diese BSG dann den Platz des SC Lok in der Oberliga sowie den "Rest von Leipzig" als Mannschaft übernehmen. Die bis dato in der Bezirksliga spielende BSG Chemie-Mannschaft wurde dann zur dritten Mannschaft.
Über Umwege kann man also schon die Traditionslinie ziehen. Wenn wir die Artikel und Erfolge auseinandeernehmen, haben wir halt das Problem, dass es zwei voneinander losgelöst BSG Chemie Leipzig-Artikel gäbe (bis 1954 und nach 1963).--MfG Der Sepp (talk) 10:03, 1 June 2012 (UTC)
Hier die Übersicht für den FC Sachsen: File:FC Sachsen Leipzig grafische Historie.png.--MfG Der Sepp (talk) 14:07, 1 June 2012 (UTC)

So, die Karte ist jetzt korrigiert. Den Rest musst du leider selbst machen, weil ich mich in der ostdeutschen Fußball-Materie zu wenig auskenne. Die Darstellung der grafischen Historie ist dir aber prima gelungen, allerdings müsstest du noch den VfB Leipzig als frühen Vorgänger, späten Nachfolger und dann wieder Vorgänger des 1. FC Lok Leipzig einbauen. --muns (talk) 21:22, 1 June 2012 (UTC)

Lok bekommt ja seine Extra-Grafik. Aber vielleicht "stopfe" ich den VfB da noch irgendwo rein.
Zu der Karte: Ich sehe leider keine Änderung. Meinen Cache habe ich auch schon geleert. Bist du sicher, dass du die korrekte Karte hochgeladen hast?--MfG Der Sepp (talk) 15:33, 4 June 2012 (UTC)
Also bei mir geht's. Ich habe sicherheitshalber nochmal gepurgt. Im Zweifel kannst du direkt die letzte Version anclicken, dann wird es sichtbar. Und Achtung: Lok/Chemie steht jetzt oben (wg. 1957), FC Lokomotive unten. Es müsste also passen, und irgendwann ist auch der Cache aktualisiert. Zu deiner Übersicht: Da ja der ganz frühe VfB mit Vorgänger war (und erster Deutsche Meister!), würde ich ihn auch bei Chemie/Sachsen Leipzig mit reinnehmen. Das ist mir zumindest direkt aufgefallen -- alle Vorläufervereine sollten mit drin sein, wenn man sie kennt. --muns (talk) 17:42, 4 June 2012 (UTC)
Die Chemie-Übersicht ist dementsprechend erweitert worden. Und eine Lok-Übersicht gibt's nun auch.--MfG Der Sepp (talk) 07:01, 11 June 2012 (UTC)

Karte Deutsche Meister FussballEdit

Hi Muns, der auf deiner Karte genannte Berliner Verein Viktoria 1899 heisst korrekt Viktoria 1889. Ist wohl ein Tippfehler, aber ein ärgerlicher. Gruss Frank

Danke für den Hinweis. Ich werde mich Ende Juli darum kümmern, habe in nächster Zeit leider keinen Zugriff auf die Datei. --muns (talk) 10:14, 30 June 2012 (UTC)
Update ist jetzt vorhanden. --muns (talk) 12:13, 4 August 2012 (UTC)



Afrikaans | беларуская | беларуская (тарашкевіца)‎ | català | čeština | dansk | Deutsch | Deutsch (Sie-Form)‎ | English | español | eesti | français | עברית | हिन्दी | italiano | Lëtzebuergesch | മലയാളം | Nederlands | norsk bokmål | norsk nynorsk | polski | română | русский | српски (ћирилица)‎ | srpski (latinica)‎ | slovenčina | svenska | Kiswahili | தமிழ் | తెలుగు | Tagalog | українська | +/−

Thank you for participating in Wiki Loves Monuments 2012!

Dear Muns,
Thank you for contributing to Wiki Loves Monuments 2012, and for sharing your pictures with the whole world!

Thanks to the participation of people like you, the contest gathered more than 350,000 pictures of cultural heritage objects from 36 countries around the world, becoming the largest photography competition to have ever taken place.

You can find all your pictures in your upload log, and are of course very welcome to keep uploading images and help develop Wikimedia Commons, even though you will not be able to win more prizes (just yet).

If you'd like to start editing relevant Wikipedia articles and share your knowledge with other people, please go to the Wikipedia Welcome page for more information, guidance, and help.

To make future contests even more successful than this year, we would like to invite you to share your experiences with us in a short survey. Please fill in this short survey in your own language, and help us learn what you liked and didn't like about Wiki Loves Monuments 2012.

Kind regards,
the Wiki Loves Monuments team

Wiki Loves Monuments logo
Message delivered by the Wiki Loves Monuments 2012 notification system on 23:26, 27 October 2012 (UTC)

Autopatrol givenEdit

Commons Autopatrolled.svg

Hello. I just wanted to let you know that I have granted autopatrol rights to your account; the reason for this is that I believe you are sufficiently trustworthy and experienced to have your contributions automatically sighted. This will have no effect on your editing, and is simply intended to help users watching Recent changes or Recent uploads to find unproductive edits amidst the productive ones. Thank you. INeverCry 23:49, 6 January 2013 (UTC)

File:Karte-Kosovo-Eisenbahnnetz.pngEdit

Hallo Muns! Vor etwa einem Monat hast du diese Karte nach Anfrage von mir erstellt. Ich habe heute gerade einen Fehler entdeckt. ;) Leider ist die Stadt Fushë Kosova nicht eingezeichnet, obschon sie Hauptsitz der kosovarischen Eisenbahnen Trainkos und Standort von Material, Zügen, Lokomotiven usw. ist. Kannst du dies noch nachträglich korrigieren? Grüsse--Alboholic (talk) 18:13, 21 January 2013 (UTC)

Ich werde mich darum kümmern. Sollte nicht so schwierig sein. --muns (talk) 23:14, 23 January 2013 (UTC)
Habe Fushë Kosova nach bestem Wissen und Gewissen ergänzt. Ich hoffe, Commons hat keinen Schluckauf und die Änderungen werden sichtbar. Bei Änderungswünschen bitte nochmal melden. --muns (talk) 07:55, 29 January 2013 (UTC)

Karte der Punkteverteilung für Aserbaidschan beim ESC 2011Edit

Hallo Muns, deine Karte ist etwas fehlerhaft.. Montenegro hat am ESC 2011 nicht teilgenommen, du hast es aber so eingefärbt, als hätte es Aserbaidschan 8 Punkte gegeben.

Danke für den Hinweis. jetzt sollte es stimmen. --muns (talk) 22:53, 3 March 2013 (UTC)


Welcome, Dear Filemover!Edit

Commons File mover.svg

Hi Muns, you're now a filemover. When moving files please respect the following advice:

  • Use the CommonsDelinker link in the {{rename}} template to order a bot to replace all ocurrences of the old title with the new one. Or, if there was no rename-request, please use the Move & Replace-tab.
  • Please do not tag redirects as {{speedy}}. Other projects, including those using InstantCommons, might be using the file even though they don't show up in the global usage. Deleting the redirects would break their file references.
  • Please know and follow the file rename guidelines.

Deutsch | English | 한국어 | മലയാളം | Русский | +/− Érico Wouters msg 00:54, 7 April 2013 (UTC)


العربية | Català | Deutsch | Deutsch (Sie-Form) | Eesti | English | Español | Français | Galego | Magyar | Italiano | Nederlands | Polski | Română | Svenska | ไทย | Українська | +/−

Thank you for participating in Wiki Loves Monuments 2013! Please help with this survey.

Dear Muns,
Thank you for contributing to Wiki Loves Monuments 2013, and for sharing your pictures with the whole world! We would like to ask again a few minutes of your time.

Thanks to the participation of people like you, the contest gathered more than 365,000 pictures of cultural heritage objects from more than 50 countries around the world, becoming the largest photography competition to have ever taken place.

You can find all your pictures in your upload log, and are of course very welcome to keep uploading images and help develop Wikimedia Commons, even though you will not be able to win more prizes (just yet).

If you'd like to start editing relevant Wikipedia articles and share your knowledge with other people, please go to the Wikipedia Welcome page for more information, guidance, and help.

To make future contests even more successful than this year, we would like to invite you to share your experiences with us in a short survey. Please fill in this short survey in your own language, and help us learn what you liked and didn't like about Wiki Loves Monuments 2013.

Kind regards,
the Wiki Loves Monuments team

Wiki Loves Monuments logo

Notification about possible deletionEdit

Commons-emblem-issue.svg Some contents have been listed at Commons:Deletion requests so that the community can discuss whether they should be kept or not. We would appreciate it if you could go to voice your opinion about this at their entry.

If you created these pages, please note that the fact that they have been proposed for deletion does not necessarily mean that we do not value your kind contribution. It simply means that one person believes that there is some specific problem with them, such as a copyright issue.
Please remember to respond to and – if appropriate – contradict the arguments supporting deletion. Arguments which focus on the nominator will not affect the result of the nomination. Thank you!


Afrikaans | العربية | Беларуская (тарашкевіца)‎ | Català | Čeština | Dansk | Deutsch | Deutsch (Sie-Form)‎ | Zazaki | Ελληνικά | English | Esperanto | Español | Eesti | فارسی | Suomi | Français | Galego | עברית | Magyar | Bahasa Indonesia | Íslenska | Italiano | 日本語 | 한국어 | Македонски | മലയാളം | Plattdüütsch | Nederlands | Norsk nynorsk | Norsk bokmål | Occitan | Polski | Português | Português do Brasil | Română | Русский | Slovenčina | Slovenščina | Српски / srpski | Svenska | Türkçe | Tiếng Việt | 中文 | 中文(简体)‎ | 中文(繁體)‎ | +/−

Affected:

  • File:120414-Waldstadion-SGE-Choreo.JPG


Yours sincerely, LGA talkedits 06:49, 1 December 2013 (UTC)



العربية | Català | Deutsch | Deutsch (Sie-Form)‎ | English | Español | Eesti | Français | Magyar | Nederlands | Polski | Svenska | ไทย | +/−

Thank you for taking part in the Wiki Loves Monuments participants' survey!

Dear Muns,

Thank you for taking part in the Wiki Loves Monuments participants' survey. Your answers will help us improve the organization of future photo contests!

In case you haven't filled in the questionnaire yet, you can still do so during the next 7 days.

And by the way: the winning pictures of this year's international contest have been announced. Enjoy!

Kind regards,
the Wiki Loves Monuments team

Wiki Loves Monuments logo

Picture of the Year 2013 R2 AnnouncementEdit

Round 2 of Picture of the Year 2013 is open!Edit

2012 Picture of the Year: A pair of European Bee-eaters in Ariège, France.

Dear Wikimedians,

Wikimedia Commons is happy to announce that the second round of the 2013 Picture of the Year competition is now open. This year will be the eighth edition of the annual Wikimedia Commons photo competition, which recognizes exceptional contributions by users on Wikimedia Commons. Wikimedia users are invited to vote for their favorite images featured on Commons during the last year (2013) to produce a single Picture of the Year.

Hundreds of images that have been rated Featured Pictures by the international Wikimedia Commons community in the past year were entered in this competition. These images include professional animal and plant shots, breathtaking panoramas and skylines, restorations of historical images, photographs portraying the world's best architecture, impressive human portraits, and so much more.

There are two total rounds of voting. In the first round, you voted for as many images as you liked. The top 30 overall and the most popular image in each category have continued to the final. In the final round, you may vote for just one image to become the Picture of the Year.

Round 2 will end on . Click here to learn more and vote »

Thanks,
the Wikimedia Commons Picture of the Year committee

You are receiving this message because you voted in the 2013 Picture of the Year contest.

This Picture of the Year vote notification was delivered by MediaWiki message delivery (talk) 19:23, 22 February 2014 (UTC)

Picture of the Year 2013 Results AnnouncementEdit

Picture of the Year 2013 ResultsEdit

The 2013 Picture of the Year. View all results »

Dear Muns,

The 2013 Picture of the Year competition has ended and we are pleased to announce the results: We shattered participation records this year — more people voted in Picture of the Year 2013 than ever before. In both rounds, 4070 different people voted for their favorite images. Additionally, there were more image candidates (featured pictures) in the contest than ever before (962 images total).

  • In the first round, 2852 people voted for all 962 files
  • In the second round, 2919 people voted for the 50 finalists (the top 30 overall and top 2 in each category)

We congratulate the winners of the contest and thank them for creating these beautiful images and sharing them as freely licensed content:

  1. 157 people voted for the winner, an image of a lightbulb with the tungsten filament smoking and burning.
  2. In second place, 155 people voted for an image of "Sviati Hory" (Holy Mountains) National Park in Donetsk Oblast, Ukraine.
  3. In third place, 131 people voted for an image of a swallow flying and drinking.

Click here to view the top images »

We also sincerely thank to all 4070 voters for participating and we hope you will return for next year's contest in early 2015. We invite you to continue to participate in the Commons community by sharing your work.

Thanks,
the Picture of the Year committee

You are receiving this message because you voted in the 2013 Picture of the Year contest.

Delivered by MediaWiki message delivery (talk) 23:00, 26 March 2014 (UTC)

Last modified on 26 March 2014, at 23:01